سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی بازار کار مهندسی سخت افزار در ایران

به هر گوشه از زندگی امروزی نگاه کنید حضور پر رنگ کامپیوترهای بزرگ و کوچک را مشاهده می‌کنید. پیشرفت تکنولوژی باعث شده که کامپیوترها بخش جدا ناپذیری از زندگی روزمره ما باشند. البته که این سخت افزار نه تنها شامل رایانه‌ها بلکه شامل کنسول‌ های بازی، گوشی‌های همراه، رباتیک و سیستم‌های صوتی و تصویری هم می‌شود.

 بگذریم! همان طور که خودتان هم می‌دانید کامپیوترها از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده‌اند. بخش‌هایی که در کنار هم باعث انجام محاسبات و عملیات‌های سنگین می‌شوند. شما میتوانید بروزترین فرصت های شغلی مهندس سخت افزار را در این قسمت مشاهده نمایید.

خوشخبتانه درخواست استخدام مهندس سخت افزار حال رشد است. تا جایی که پیش بینی می‌شود این رشد در سال‌های آینده به 5 درصد افزایش هم برسد. در نتیجه هیچوقت نگران کمبود موقعیت‌های شغلی نباشید. از طرفی این حوزه جز مشاغل پردرآمد به حساب می‌آید که البته سختی‌های کار هم دارد.

فراموش نکنید که این درآمد مهندس سخت افزار با توجه به شرکت و مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. همچنین هر چقدر توانایی‌های بالاتر و تجربه بیشتری داشته باشید میزان حقوق دریافتی‌تان هم به همان اندازه بیشتر خواهد بود.متاسفانه در داخل ایران فرصت‌های شغلی مرتبط با حوزه تولید قطعات کمرنگ‌تر از دیگر فرصت‌های این حوزه است. بنابراین کمتر پیش می‌آید که مهندسین سخت افزار را در حوزه‌های تولیدی ببینید. بلکه بیشتر آن‌ها به عنوان تحلیلگر و معماران سیستم و شبکه در حال فعالیت هستند.

منبع: https://iranestekhdam.ir/blog